tisdag 25 november 2008

Separationsångest.

Kära, kära du.

Jag vill egentligen inte skiljas från dej.

Det är länge sen nu, du omfamnade min kropp för första gången.Från den stunden var det vi. Alltid tillsammans i vått och torrt.Jag är inte den första för dej, en väninna ratade dej redan efter ett par år.Varför har jag aldrig förstått. Du är ju så fin och härlig. Faktiskt den skönaste jag haft.Men tiderna förändras. Jag har blivit äldre. Du har blivit gammal och sliten. Riktigt snygg är du faktiskt fortfarande, om jag får säja det, men du passar inte längre in i mitt liv. Andra värderingar har trängt undan dej från platsen nära mitt hjärta. Då, när du först dök upp i mitt liv, var jag en ung hästälskande lantlolla. Du var som klippt och skuren för mej. Allt stämde. Vilken lycka. Många underbara minnen har jag tillsammans med dej. Många sköna stunder av lycka att få ha dej nära, tätt intill min kropp. Du ställde aldrig några krav, du bara fanns, där alltid redo, om jag ville.

Men, som sagt, tiderna förändras. Det är dags att bryta upp och lämna över dej till någon annan. Därför kommer du, inom kort, att vara ute till allmän beskådning på tradera.

Du min älskade gamla fodrade jeansjacka.

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1029311&filtertype=0&sortby=6

Inga kommentarer: